۱۳۹۰ آذر ۲۷, یکشنبه

سکایپ با زیرزمین‌های ایران

فیسبوک شاید به برخی‌ خیزشهای بهار عربی‌ کمک کرد، ولی‌ این هفته سکایپ پنچره‌ای به "ایران سرکوب شده" ، باز کرد.
این شانسی بود به صورت لایو (زنده) با مبارزین شجاعی که برای تغییر نظام حاکم مذهبی‌ آکنده از خشونت و تبدیل آن به یک نظام دمکراتیک سکولار مبارزه میکنند، رو در رو قرار بگیریم.
سه مرد و یک زن، مخفیانه از پشت کامپیوترهای خود در یک شب ایرانی‌، جان خود را به خطر انداخته و حاضر به مصاحبه مطبوعاتی با جمعی از خبرنگاران در یک آپارتمان واقع در سنترال پارک غربی، شدند. (ایمان فروتن، یک ایرانی‌-آمریکایی، گوینده تلویزیون و پایه گذار گروه ضد رژیم "ایران نوین"، ترجمه فارسی/انگلیسی‌ را برای گزارشگران به عهده گرفت)
تا چه اندازه برای آنها خطر داشت؟
فقط خدا میداند، هیچکس در ایران امنیت ندارد، پاسخ یلدا ف‌‌‌. و. بود، زنی‌ ۴۰ ساله که نام کاربریش به معنا بلندترین شب سال است.
یک فرد دیگر به نام کاربری مبارز نستوه (توضیح مترجم: به اشتباه در تکست اصلی‌ "نفتوه"، نوشته شده) توضیح دقیقتری میدهد. " اگر ما را به دلیل گفتگو با ژورنالیست‌های خارجی‌ بازداشت کند، ما را به اوین میبرند و به دار میاویزند".
از افراد این گروه (که همگی‌ مسلما اسمهای حقیقی‌ خود را پنهان میکردند)، همچنین یک پیمانکار ساختمان به نام کاربری "دماوند" و یک وکیل به نام کاربری شهاب شهابان حضور داشتند. شهاب که رهبری گروهی را در زمان انتخابات دروغین ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۹ به عهده داشت، "پیشنویس" یک قانون اساسی‌ با الهام گیری از قوانین باستانی ایرانی‌ را به انجام رسانیده که نشانگر یک حکومت سکولار و دمکراتیک پس از رفتن ملایان است.

  • حداقل این که فعالیتهای زیر زمینی در ایران توام با زدن شبیخون، در نظر سنجی از طرف دانشگاهیان ضد رژیم و متخصص در امور آمارگیری نشان میدهد که قیام سال ۲۰۰۹ کاملا زنده است گرچه شورشیان به دلایل واضح از فضای رعب و وحشتی که اراذل بسیجی ایجاد کرده اند خوف دارند.

حمایت ما میتواند به آنها کمک کند دموکراسی‌ را در منطقه بسیار وخیم خاور میانه گسترش دهند، و این خود به جنگ ما بر علیه برنامه هسته‌ای تهران کمک می‌کند.

انفجارهای اخیر در مقرهای حساس در سرتاسر ایران نشان دهنده این میتواند باشد که یک جنگ با پشتیبانی آمیرکا برای تخریب برنامه هسته‌ای ملایان در حال شدت گیری است.
ولی آیا حملات بیشتر از طرف دولتهای خارجی مردم داخل ایران را به پشتیبانی از رژیم برمی آرد. همانطور که مشاوران سیاست خارجی هشدار میدهند ؟

شهاب به دو نمونه از این "نظر سنجیها" اشاره میکند که در آنها از ایرانیان سوال شده بود عکس‌العمل آنها در صورت حمله نظامی به مراکز هسته‌ای چه خواهد بود. در اولین نظر سنجی مربوط ماه آگوست ۲۰۰۷، ۹۰ درصد پاسخ دادند ، که به این حمله متقابلاً پاسخ خواهند داد، فقط ۵ درصد از آن استقبال کردند. ولی‌ پس از حمام خون در سال ۲۰۰۹، ایرانیان نظرشان را تغییر دادند و در همین نظر سنجی در آگوست ۲۰۱۰، ۹ درصد پاسخ دادند که در صورت حمله متقابلاً پاسخ خواهند داد، ۱۸ درصد پاسخ دادند که آن را محکوم خواهند کرد، ۱۱ درصد خود را بی‌تفاوت نشان دادند و ۶۲ درصد بر این باور بودند که فقط در صورتی‌ که نتیجه این حمله به مراکز هسته‌ای، باعث
سقوط و برکناری رژیم شود، از آن استقبال خواهند کرد. 

برخی‌ ممکن است کاستی‌ها‌ در چنین نظر سنجی‌های بدون مشخصات می‌بینند و یا شرکت نمیکند ( هر چه باشد, مشغول فرار از دست دژخیم هستند ) 
ولی‌ به هر صورت این شاید احتمال تغییر تفکر را در داخل ایران را نشانگر باشد و به هر حال بهتر از "حدسیات" کارشناسان از خود متشکر واشنگتن می‌باشد. 
مبارز: مخالفین بر این باور هستند که آمریکا بهتر از این که در حال حاضر دارد عمل می‌کند، می‌توانست عمل کند و آنها را برای تغییر رژیم حمایت کند. صدای آمریکا باید صدای آزادی باشد، ولی‌ برعکس به نظر می‌رسد که بخش فارسی آن توسط رژیم ایران اداره میشود. مبارز معتقد است که در عوض بخش فارسی زبان رادیو اسرائیل با دادن اخبار دقیق و برگزاری مصاحبات با مخالفین از داخل ایران، دارد درست عمل می‌کند.
دمروند می‌گوید: ایران نباید با اسرائیل مخالفتی داشته باشد. وی اضافه می‌کند، بله ایرانیان باور دارند که هلوکاست رخ داده.
آنها هنوز از اشتباه اوباما خشمگین هستند که در سال ۲۰۰۹ از خزش مردم حمایت نکرد. مبارز می‌گوید این یک لکّه تاریک در ذهن ما خواهد ماند. 
یلدا میگوید که از سیاست آمریکا "خشمگین" نیست. وی افزود: من اصلا نمی‌بینم حتا سیاستی وجود داشته باشد!  
چه میتوان کرد؟ دماوند اشاره می‌کند که ۸۰ درصد اقتصاد کشور توسط سپاه پاسداران اداره میشود، مبارز اضافه می‌کند؛ ۹۷ درصد مردم زیر خط فقر هستند در حالی‌ که ۳ درصد ثروتمند هستند. همین "الیت"‌ها هستند که جهان خارج باید مورد هدف قرارشان دهد. وی ادامه داد: چرا آمریکا و سایر کشورها تصمیمات قاطع تری برای تحریم بانک مرکزی و شرکتهای نفتی‌ آن به عمل نمیاورند؟ 
طبق اشارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا خانم کلینتون و همچنین دیگران، واشنگتن اکنون, با نظر بازتری به ترویج عقیده تغییر رژیم در ایران مینگرد تا در سال ۲۰۰۹. خوب باز هم دیر نیست!
در عین حال باید خاطرنشان کرد که تحریمات و سایر اقدامات از این قبیل برای جلوگیری از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، جلوگیر که انقلاب ضد-ملایان نخواهد بود، بلکه به آن کمک خواهد کرد!

لینک اصلی ‌را اینجا میتوانید ببینید :
http://www.nypost.com/p/news/opinion/opedcolumnists/skyping_with_iran_underground_q1vQTdPOwGFTmCd45BWqxM
ارتونیس ۲۷ آذر ۱۳۹۰
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر