۱۳۹۰ آذر ۱۸, جمعه

کوتاه نخواهم آمد

 رضا پهلوی : در مقابل نقض آزادی بیان، به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد 

رضا پهلوی در جدیدترین مطلب وبلاگ خود به سانسور مطلبی که یکی‌ از مخلفانش نوشته بود اعتراض کرد. این مطلب که در بالاترین لینک شده بود ، با به دست آوردن رای‌های منفی‌ زیاد و یا گزارش لینک تکراری از بالاترین حذف شد . 

او می‌نویسد :

من وبلاگم را راه اندازی کرده ام و به شبکه اجتماعی بالاترین پیوسته ام، تا از این طریق مستقیما از نظرات و انتقادات هموطنانم آگاهی یابم. اگر فردی، «غیر مغرضانه» فکر می کند با حذف صدای منتقد من، از من به نوعی دفاع یا حفاظت کرده است، باید صراحتا بگویم که این عمل ٫ اشتباه و دارای نتیجه معکوس است.

آزادی بیان، یکی از حقوق اساسی بشر است. هرگز در برابر نقض این حق اساسی هم میهنانم، اگر چه منتقد من باشند، کوتاه نخواهم آمد. نقض آزادی بیان، آغاز استبداد است. هیچ فرد و یا قدرتی، تحت هیج شرایطی نباید حق آزادی بیان شهروندان را سلب و یا محدود نماید. یکی از اصول مبارزات ما رسیدن به آزادی بیان و اندیشه است و حفظ همیشگی آن. اگر آزادی بیان نباشد ٬ همه چیز از دست خواهد رفت.
   
وقتی‌ این جمله را در وبلاگ رضا پهلوی خواندم به خود بالیدم, امیدوار شدم! به آینده ایران امیدوار شدم . به راستی‌ این منشی باید باشد که همه ما می‌بایست از آن پیروی کنیم .


 مگر غیر از این است که همگی‌ ما برای آزادی بیان  به تنگ آمده‌ایم ؟ مگر برای این مبارزه امیکنیم که نه تنها هر فردی در ایران آینده از آزادی بیان برخوردار باشد بلکه آزادی پس از بیان هم داشته باشد ، مگر غیر از این است ؟


من رسما اعلام می‌کنم که از منش رضا پهلوی پیروی می‌کنم و با منفی‌ دادن به لینکها و کامنت های مخالف عقیده خودم و سانسور آنها مخالفم.


مطلب کامل و لینک حذف شده را که به عنوان حرکت نمادین در وبلاگ خود منتشر کرد را میتوانید اینجا بخوانید :

زنده باد آزادی ، پاینده ایران

ارتونیس ، ۱۸ آذر ۱۳۹۰




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر