۱۳۹۲ فروردین ۱۸, یکشنبه

برگردان پارسی سخنرانی مریم فرزام در نشست سالانه حزب سوسیال دموکرات اتریش / طرح پیشنهادی به مجلس



برگردان پارسی سخنرانی مریم فرزام در نشست سالانه حزب سوسیال دموکرات اتریش / طرح پیشنهادی به مجلس


سخنرانی در نشست سالانه حزب سوسیال دموکرات اتریش در حضور صدر اعظم اتریش دکتر ورنر فایمن - ۱۹ مارس ۲۰۱۳

طرح پیشنهادی که در این نشست به رای گذاشته شد، با اکثریت آرا تصویب و به مرحله بعدی ارجاع داده شد.

به دلایل امنیتی جزییات، تاریخ و روند ارجاع به پارلمان، به آینده موکول میشود .





۲۵ سال پیش به عنوان یک پناه جوی سیاسی به اتریش آمدم.  ۱۷ سال پیش آغاز حمایت من از حزب اس . پ. او با تمام قوایم بود که تا به امروز همچنان با تمام وجودم حمایت می‌کنم.

خوشنودم که امروز اجازه دارم با شما سخنی داشته باشم و درود میفرستم به مدیرم کاترین گال و همچنین پترا بایر و مارکوس فرانز و به خصوص پتر فلوریان شوتز و دیگران، که بدون آنها این طرح پیشنهادی صورت نمی پذیرفت.
به عنوان مشاور امور فرهنگی‌ و ارتباطات این را وظیفه خود میدانم، کوشش خود را تماما در اختیار اس. پ. او، شهر وین و همشهریان مهاجر بگذرام.
بسیار هستند فعالین سیاسی ایرانیانی مقیم اتریش که سال‌هاست میکوشند و هشدار میدهند تا در رابطه با خطرات حاصله از رژیم ملایان، سیاستمدران اتریشی‌ را آگاه سازند. 
اپزیسیون ایرانی‌ در این کشور ولی‌ از حمایت لازم برخوردار نیستند.

برای ما شک آور بود وقتی‌ از طریق رسانه‌ها مطلع شدیم که بیش از ۱۰۰ مامور اطلاعاتی‌ جمهوری اسلامی در بین ما فعالیت میکنند و اتریش به مرکزی برای پول شویی این رژیم تبدیل شده وراه را برای نمایندگان جمهوری اسلامی باز گذاشته است.

شاید این سخنان شما را به فکر فرو برد تا به کمک هم راه چاره‌ای برای این مشکل پیدا کنیم.

امنیت شهر وین برای همگی‌ ما اولویت دارد ولی‌ وقتی‌ روند سالهای اخیر را مشاهده می‌کنیم، به این نتیجه میرسیم که ما با برخی‌ نهاد‌ها تحت پوشش “ انجمن فرنگی‌ ” ساده برخورد می‌کنیم.

-          “ انجمن فرهنگی‌ “ سفارت جموری اسلامی ایران، که به طور آشکار فعالیت جاسوسی می‌کند تا ایرانیان مخالف رژیم را شناسیی کند، نباید از مزیت سالنهای دولتی برای برپایی جشنهای به اصطلاح "فرهنگی" خود، برخوردار باشد.

-          به عنوان مشاور فرهنگی با افراد از ریشه‌های مختلف و انجمن‌های مختلف آشنا هستم و از مشکلات و مسائل پشت پرده‌ای با خبر میشوم که بسیار نگران کننده هستند.

-          کنار انجمن‌ها‌یی که شفاف و به درستی‌ فعالیت میکنند، هستند بسیاری که بین آنها بر خورده و بیشتر جنبه سیاسی – مذهبی‌ دارند. هدف آنان در تربیت کردن بنیادگرایان افراطی و ایجاد کردن سلول‌های تروریستی که در صورت لزوم از آنها استفاده کنند. با تمام احترام به تمامی‌ ادیان، مخالف هر گونه تندروی فوندامنتالیستی و رادیکلیستی هستیم.

ما نمیتوانیم اجازه بدهیم سیاست و مذهب با هم ادغام شوند. این دو را باید از هم جدا کنیم. به همین دلیل درخواست می‌کنیم؛
-          تمام انجمن‌های موجود که ریشه مذهبی‌ ( به خصوص اسلام ) دارند باید با دقت زیر ذره بین قرار گرفته شوند.
-          باید در مورد درخواست‌ها به مناسبت تاسیس انجمن‌های تازه، دقت بیشتری شود و اساس نامه آنها بیشتر برسی‌ شود و در صورت لزوم آی‌‌ متخصصین نظر گرفته شود.

دوستان عزیز،
ما نمیتوانیم اجازه بدهیم امنیت ملی‌ ما به بازی گرفته شود، ما نمیتوانیم سکوت کنیم و یا چشمانمان را ببندیم و اجازه دهیم فوندامنتالیست‌ها به رشد خود ادامه دهند.

پاریس و لندن دچار این مشکل شده اند.

اگر ما امروز اقدام کنیم، پول و وقتمان را به درستی‌ در راه جلوگیری از اسلام رادیکالی هزینه کنیم، میتوانیم با کمک یکدیگر امنیت اتریش را ممکن سازیم.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر