۱۳۹۱ خرداد ۶, شنبه

رضا پهلوی و تیم ده نفره حقوق بشری در برلین

یک ماه و نیم پیش دعوتی از رضا پهلوی به عمل آمد که این موقعیت را دارا باشد که در پارلمان آلمان در برلین در مورد نقض حقوق بشر در ایران نشستی با سیاست مداران داشته باشد. رضا پهلوی از آنجا که کار خود را در کار تیمی می‌بیند از افراد مختلف درخواست کرد که با او به برلین سفر کنند و در این نشست حضور داشته باشند. یک تیم ۱۰ نفره که رضا پهلوی را سخنگوی خود اعلام کردند آماده این نشست شد.

افراد شرکت کننده در این اجلاس اکثرا کسانی بودند که نقض حقوق بشر را در این ایران لمس کرده و از این فرصت پیش آماده برای رساندن فریاد خود در یک مجمع بین‌المللی استقبال کردند .

ادعای رسانه‌های حکومتی که این نشست به دلیل تحت شعاع قرار دادن کنفرانس بغداد ترتیب داده شده ، صحیح نمی باشد چرا که آنزمان تاریخ نشست ۵+۱ با ایران مشخص نبوده

اشاره به این موضوع از دقیقه ۴:۱۷ در این کلیپ



:و اما 
 وقتی‌ رضا پهلوی و تیم ده  نفره وارد برلین شدند از طریق یک ایمیل بدون هیچ توضیحی از لغو این جلسه مطلع شدند. 

وقتی‌ این خبر را در بالاترین خواندم بسیار حیرت زده شدم ، چطور ممکن است چنین نشستی بدون هیچ توضیحی بهمین سادگی‌ لغو شده باشد ؟

می‌توان دلیل لغو این نشست را حدس زد و اینکه فشار از کدام طرف وارد شده، ولی‌ همانطور که خود رضا پهلوی در مصاحبه خود در دویچه وله گفت اساس را بر حدسیات نگذاریم .

با وجود اینکه این جلسه لغو شد ولی‌ خوشبختانه از آنجا که یک سیاست مدار همیشه یک "پلان ب" در دست خود دارد، این گروه ۱۰ نفره موفق شدند نشستها و دیدرهای مختلفی‌ را با افراد کلیدی در پارلمان آلمان داشته باشند .

بخشی از این گزارشات توسط ، رادیو فردا، دویچه وله و بی‌بی‌سی بازتاب داده شد که میتوانید به تریتیب در فیلم‌های زیر مشاهده کنید. برای مشاهده گزارش بی‌بی‌سی مراجعه شود به بالا

رادیو فردا


دویچه وله 

:نکته مهم
نشست لغو شد ، ولی‌ باز هم صدای ما ایرانیان به جهان غرب رسانده شد ! . و این از همه مهمتر بود .

مساله ما مردم ایران بیشتر مساله حقوق بشر است تا مساله اتمی‌ . این صدای ماست که باید جهانیان بشنوند                          
و به قول خودمونی‌ها 
"بچه‌ها متشکریم "


حرف آخر رضا پهلوی به دولتهای خارجی‌

:متن ویدئو بالا به صورت نوشتار
حرف آخر رضا پهلوی به کشورهای غربی. برگرفته از مصاحبه با دویچه وله ۴ خرداد ۱۳۹۱
از دید مردم ایران مساله محوری نقض حقوق بشر و آزادی سیاسیست ، مساله هسته‌ای یک مساله ثانوی است. و در واقعه اگر شما غربی‌ها تنها نکته‌ای که در مذاکرات با جمهوری اسلامی مدّ نظر دارید ، صرفاً پرونده هسته‌ای و اضافه بر آن مساله حقوق بشر را طرح نکنید ، در اصل یک تو دهنیست به مردم ایران که ما اهمیت به وضعیت شما نمیدهیم و فقط به دنبال منافع خودمان هستیم. اگر این پیغامی است که میخواهید به مردم ایران بدهید، بنابراین همین مساله را میتوانید ادامه دهید، ولی‌ اگر مساله حقوق بشر و نهایتاً دمکراسی که ضمنا به نظر من آخرین آخرین راه کار نهایی است برای اینکه در آن منطقه واقعا امنیت به وجود بیاید این است که کمکی‌ بشود به دموکرازیساسیون. و این است که جمهوری اسلامی هرگز به این تن نخواهد داد. اگر شما سیاستتان تحریم و فشار روی رژیم صرفاً برای وادار کردن آن به بازگشت به میز مذاکره میباشد ، این سیاست تا به امروز جواد نداده است ، بار دیگر هم همانطور که من پیپشبینی می‌کردم امروز در بغداد شکست خورد و رژیم طبق معمول هدفش در جهت زمان خریدن و وقت خریدن است. یک زمانی‌ می‌رسد، و این حرف آخرم بود ، شما میبایست به عنوان دولتهای خارجی‌ توجه خود را بر این بگذارید ، به خاطر منافع مردم ایران و آزادی و حقوق بشر هم که نباشد ، به خاطر منافع خودتان هم که شده ، باید ببینید اهرم فشاری که رژیم به آن عکس‌العمل بیشتری نشان خواهد داد کجا خواهد بود. جمهوری اسلامی آنقدر از تحریم نگران نیست، تنها چیزی که باعث میشود آقای خامنه‌ای و بقیه آنها شب خوابشان نبرد این است که روزی مردم روی دستشان بلند شوند . و شما هیچ کاری در این ۳۰ سال نکردید که کمکی‌ باشد به تقویت دست مردم و فقط بسانده کردید به دیالوگ با رژیم ، مسئولین و رهبری آن و نه بقیه مردم ایران که اکثرا آنها خارج از این رژیم قرار دارند. وقتا آن رسیده که دیالوگ مستقیم با مردم ایران و آزادی خواهان ایران بر قرار کنید . و این چیزی نیست که جمهوری اسلامی بتواند حق اعتراض به آن داشته باشد.
ارتونیس، ۶ خرداد ۱۳۹۱

واکنش تند یکی‌ از روزنامه نگاران آلمانی به دولت آلمان برای لغو این اجلاس .

سر تعظیم جلوی تهران فرود آوردن بی‌فایده است


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر