۱۳۹۱ بهمن ۲۰, جمعه

فیلم آرگو به دلیل جعل اسناد حق گرفتن جایزه اسکار را ندارد


 فیلم آرگو بر اساس گروگان گیری و حمله به سفارت امریکا در زمان اول انقلاب درست شده است. این فاجعه پس از فاجعه انقلاب ۵۷ یک لکه ننگ و شرمگین در تاریخ ما ایرانیان بود و تصویر جهان از ما ایرانیان قبل از انقلاب را از یک ملت متمدن  بودیم تبدیل کرد به یک ملت متوحش که از دیوار سفارت بالا میروند و آدم به گروگان میگیرند.

ولی دقت کردید چند دقیقه اول فیلم که به کل فیلم هم هیچ ربطی ندارد و صرفا یک حمله سیستماتیک و سازماندهی شده میباشد که تنها هدف ان تخریب و وارونه نشان دادن چهره شاه و فرح میباشد، دروغ و تحریف است.

آیا ما ملتی هستیم که همیشه تاریخمان را بیگانگان هر طور که به صلاحشان باشد تحریف کنند؟

باید بگویم که نسل جدید ما این اجازه را نمیدهد. و چشم های تیزبینی هستند که به موقع مچ این گونه افراد را میگیرند.

خسرو فروهر برنامه ساز جوان در تلویزیون پارس فیلم آرگو را افشا کرد. به ویدیو زیر مراجعه فرمایید.

فیلم آرگو حق گرفتن جایزه اسکار را ندارد!
حال که این جعل اسناد رو شده اند، نباید اجازه دهیم چنین فیلمی که نقض قانون میکند برنده جایزه اسکار شود.

از این جا به بعدش با ماست که دست به دست یکدیگر بدهیم و یک بر برای همیشه جلوی تحریف تاریخمان را بگیریم.

به جهانیان بگوییم که ما بیداریم و هوشیار.

 تا نه تاریخمان را تحریف کنند نه هنرمان را در قالب هنر عرب معرفی کنند نه شاعرمان  مولانا را ترک جا بزنند و نه نام خلیج پارس مان را تغییر دهند.

به جهانیان بگوییم که ما بیداریم و هوشیار.


پاینده ایران
سوگل ایرم
جمعه، ۸  فوریه ۲۰۱۳

سایت رسمی خسرو فروهر : www.khosrofravahar.com

۱ نظر:

  1. واقعأ باید به هالیوود تبریک گفت. بعد از دیدن فیلم آرگو به من و بسیاری چون من اثبات شد که این سینما کاملأ سیاسی است بطوریکه برای دستیابی به برخی اهداف سیاسی دولت آمریکا اجازه هر گونه بی احترامی به تاریخ و تمدن یک کشور و شعور یک ملت را به راحتی به خود میدهد و دست به تحریف آن میزند آنهم کشوری مثل ایران که مردمش بخش بزرگی از جامعه ایالات متحده را به خود اختصاص میدهد. این مسئله برای اولین بار پیش نیامده و در فیلم 300 نیز تکرار شده است. همانطور که ذکر شد چند دقیقه اول فیلم آرگو که به کل فیلم هم هیچ ربطی ندارد، صرفأ یک حمله نظام یافته با هدف تخریب و وارونه نشان دادن چهره شاه و فرح و کلأ رژیم پادشاهی است و چیزی جز دروغ و نقض قانون نیست. کسانیکه به تاریخ کشور خود واقفند، میتوانند این مسئله را با دلیل و مدرک ثابت کنند.
    حال این سؤالات مطرح میشود که:
    1. آیا به نظر یک بیننده آگاه در مورد دوران درخشان و پرافتخار حکومت پادشاهی در ایران، این فیلم تداعی کننده گرفتن مبلغ هنگفت هالیوود یا دولت آمریکا از سران جمهوری اسلامی برای تخریب نظام پادشاهی، انحراف اذهان عمومی به سمت بی کفایتی این رژیم و جلوگیری از ایجاد آتی یک حکومت پادشاهی در ایران از طریق بسترسازی سیاسی نیست؟
    2. آیا واقعأ میشود تاریخ یک کشور را با پول تغییر داد؟
    3. اگر این فیلم واقعأ دارای اهداف سیاسی نیست پس چرا اعلام نتایج باید شخصأ از جانب میشل اوباما همسر رئیس جمهور صورت بگیرد که در تاریخ اهداء جوایز اسکار بی سابقه بوده است؟
    هرچند که در دنیای ناعادلانه و ظالمانه امروز، دروغهایی اینچنینی با قصد فریب افراد نادان و ناآگاه از تاریخ خود یا کشورهای دیگر دور از انتظار و تعجب برانگیز نیست. دنیای که در آن جایزه نوبل به افراد نالایق و ناشایست تعلق میگیرد، اسکار کاملأ از قبل برنامه ریزی شده به فیلمی تعلق میگیرد که نه تنها تحریف شده است بلکه در تلاش برای انتشار این تحریف حتی پاداش هم میگیرد، کشورهای قدرتمند در برابر کشتار بیش از 13000 بیگناه در سوریه و تضییع حقوق بشر در ایران هیچگونه واکنش عملی از خود نشان نمیدهند و تا زمانیکه وقت پیاده سازی مرحله دیگری از نقشه اشان نرسد همچنان نظاره گر ریختن خون این مظلومان هستند و سازمان ملل متحد تنها شعار آزادی و حقوق بشر را سر میدهد و بنا به سیاستهایی و در زمان ضروری، منافع برخی از ابرقدرتها را بیشتر از وظیفه اصلی خود مد نظر قرار میدهد و حتی نقش سمبولیک خود را نیز به خوبی ایفا نمیکند و آنرا به دست فراموشی عمدی میسپارد (سیاست بر ضد انسانیت).
    فراموش نکنید، شعری که بر سر در سازمان ملل متحد نوشته شده توسط یک ایرانی سروده شده و اولین بیانیه حقوق بشر در دنیا نیز توسط یک پادشاه ایرانی به نام کوروش اعلام شده است. من واقعأ برای هالیوود و دولت آمریکا متأسفم که خود به مثابه اهرمی برای اشاعه دروغ در دنیا عمل میکند. به شما قول میدهم این ایمیل و ایمیلهای مشابه دیگر برای روشنگری در این زمینه به دست بسیاری خواهد رسید.
    شرم بر دولت آمریکا، شرم بر هالیوود و شرم بر کسانیکه این دروغها را بدون مطالعه قبول و یا آنرا اشاعه میدهند.
    سلماز

    پاسخحذف