۱۳۹۰ اسفند ۱, دوشنبه

دفاع از زندانی سیاسی گزینشی نیست / حد اقل به فکرفرزندانشان باش

این روزها خبر بازداشتی های جدید در روز ۲۵ بهمن همه را نگران کرده و کابوس شکنجه های کهریزک بار دیگر خواب را از چشمان همگی‌ ما  ربوده .

چگونه میتوان بی‌ تفاوت ماند ؟

 حتی اگر باور‌هایمان با عقاید و افکار یک زندانی همخوانی نداشته باشد ، انسانیت که از باورهامان دور نشده است.

خبر ربوده شدن دکتر مهدی خزعلی از بیمارستان و به کما فرو رفتن ایشان،  و اینکه با تمام این فشارهای جسمی و روانی باز هم دست از اعتصاب غذای خود نکشیده! دل‌ هر انسان با وجدان را به درد میاورد.

با وجود این که میدانی‌ این اعتصاب غذا‌ها نتیجه نخواهد داد ولی‌ آیا برای یک زندانی سیاسی چاره جز این هم وجود دارد؟  این دقیقا همان چیزیست که ما را بیشترنگران می‌کند.
در این چند روز اخیر ۱۰ تن از زندانیان ۲۵ بهمن هم به جمع اعتصاب کنندگان پیوسته اند. آیا به نتیجه خواهند رسید؟

!به تنهایی هرگز 

اعتصاب غذا ی‌ یک زندانی چیز دیگری نیست جز اینکه از این طریق به من و شما بگوید ، دارد به من ظلم میشود 

!از حق من دفاع کن! صدای من باش شما 

تا به کی‌ میخواهیم انسان‌ها را بر حسب باورهاشان طبقه بندی کنیم  و بعد تصمیم بگیریم از حق آنها دفاع بکنیم یا نکنیم ؟
من نمیدانم تا به کی میتوان دید و هیچ نگفت؟
هیچ فکر کردیم چه بسیار فرزندانی هستند که در انتظار پدرها و مادرهاشان پشت در زندانها نشسته و با خود می‌گویند , کسی هست هنوز که صدای  ما را بشنود؟

صدای مهر اوه و نیما فرزندان نسرین ستوده، علی  پسر حشمتالله طبرزدی ، ساحل دختر عبدالرضا قنبری، دختر خردسال علی زاهد و بسیار فرزندان دیگر را میشنوی؟
همین صدا‌ها که در انتظار "من و شما" هستند. "من و شمایی" که دفاع از زندانی سیاسی را گزینشی نمی‌داند..

ارتونیس ، ۱ اسفند ۱۳۹۰
Artunis , Feb 20. 2012
------------------------------------------------------------------------------
سه‌شنبه ۲ اسفند, یک پاورقی کوتاه اضافه می‌کنم :
دیشب وقتی‌ این مطلب را نوشتم, حال خوبی‌ نداشتم و دیگر قادر نبودم به بالاترین آن را لینک کنم . الان داشتم این کار را می‌کردم که متوجه لینک سرباز وطن (رضا پهلوی) شدم . احساس خوبی‌ بهم دست داد. جمله "دفاع از زندانی سیاسی گزینشی نیست" یکی‌ از جملات سرباز وطن است و من عمیقا به این اعتقاد دارم. امروز خودش بار دیگر به من ثابت کرد که چقدر به این اصل ایمان دارد. حمایت سرباز وطن از دکتر خزعلی که کاملا مخالفش است و در اصل هنوز باور به حکومت اسلامی و ولی‌ فقیه دارد، جای قدر دانی‌ دارد. امیدوارم دیگران هم از ایشان,  در آزاد اندیشی‌ و انصاف درس بگیرند


مطلب آقای رضا پهلوی را اینجا بخوانید

دین نباید بازیچه دست حاکمان گردد.

  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر