۱۳۹۰ بهمن ۲۷, پنجشنبه

اپوزيسيون ايران ميخواهد از احتمال وقوع جنگ جهانى سوم جلوگيرى كند

گروههای اپوزیسین ایرانی متشکل از عقاید مختلف، تصمیم گرفته اند در آینده نزدیک، یک شورای ملی در خارج از کشور تشکیل دهند. آژانس خبری اتریش روز سه شنبه در یک مصاحبه با یکی از مخالفین (زن) رژیم، از این موضوع با خبر شد. این فعال سياسى با نام مستعار ارتونیس افزود، گروهها بر سر یک سری اهداف مشترک و یک سری اصول پایهای توافق کرده اند.
وی هدف اصلی را، تغییر نظام کنونی، برقراری انتخابات و یک رفراندوم آزاد برای تعیین سرنوشت و نوع حکومت آینده، آزادی مذهب ولی در یک حکومت سکولار، آزادی تمامی زندانین سیاسی و جلوگیری از وقوع جنگ و حمله نظامی از جانب غرب. چون این رژیم، که در حال حاضر تحت حکومت دولت رئیس جمهور محمود احمدی نژاد میباشد، اصلاح پذیر نیست. (توضیح ارتونیس. شاید میبایست اینجا ذکر میکردم که بر خلاف آنچه که در غرب مشاهده میکنیم ایران دولت و حاکمیت با هم فرق دارند و منظور من از کل نظام بود که اصلاح پذیر نیست. من اسم از احمدی نژاد نیاوردم ولی وقتی از رژیم صحبت میکردم، برداشت آنها دولت بود)

در این شورای ملی اپوزیسیون گروههای مختلف از جمله طرفداران پادشاهی پارلمانى به رهبری سیروس رضا پهلوی (فرزند ارشد شاه برکنار شده ایران) ، جمهوری خواهان، گروههای چپ و کمونیست، گروههای مذهبی و نیز جبهه ملی از هواداران مصدق نخست وزیر برکنار شده در سال ۱۹۵۳.
مذاكرات اپوزيسيون در پاريس
فعال سياسى مخالف رژیم افزود، مذاکرات برای تشکیل این شورای ملی که از حدود یک سال و نیم پیش در پاریس آغاز شده اند، هنوز مشخص نشده چه کسی سخنگوی این شورا خواهد بود، و به زودی پس از اعلام موجودیت این شورا آن را نیز اعلام خواهند کرد.
اين كشمكشها ميتوانند راه انداز جنگ جهانى سوم باشند
فعال سياسى صریحاً از خطرات ناشی از حمله احتمالی و جنگ بین کشورهای غربی و ایران، هشدار میدهد. وی گمان میبرد که در چنین صورتی ملت مخالف این رژیم به ناچار و برای دفاع از میهن ، هم شانه این نظام خواهد شد و نظام برای رسیدن به اهداف شوم خود از این موضوع سؤ استفاده خواهد کرد. یک حمله نظامی به ایران رژیم حاکم را بر جای خود محکمتر میکنند و پیامد آن ممکن است جنگ جهانی سوم باشد.

ترجمه فارسى از مصاحبه با Austria Press Agency كه در روزنامه كرونه منتشر شد

ارتونيس، ٢٧ بهمن ١٣٩٠
Artunis
لينك
http://www.krone.at/Welt/Irans_Opposition_will_3._Weltkrieg_verhindern-Kongress_im_Exil-Story-311688

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر