۱۳۹۰ آبان ۵, پنجشنبه

اکسیونهای اعتراضی برای حمایت از زندانیان سیاسی به راه افتاد

تا همه آنها آزاد نشوند ، ما همه در بندیم !
صفحه فیس بوکی اکسیونهای اعتراضی برای حمایت از زندانیان سیاسی  باز شد .
این صفحه صرفا برای حمایت از زندانیان سیاسی باز شده و به هیچ گروه و حزبی وابستگی ندارد . هدف شناسایی زندانیان سیاسی گمنامی است که در زندان های جمهوری اسلامی گرفتار هستند. شما میتوانید در این هدف بزرگ و همچنین اعلام برنامه هایی (اکسیونهای مختلف) که برای کمک به این هموطنان در نظر گرفته شده ,حمایت خود را نشان دهید.

لینک صفحه در فیس بوک

اکسیون شماره ۱ : پتو برای زندانیان بند ۳۵۰ اوین / جمعه ۱۳ آبان ، ساعت ۶
زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین در سرما به سر میبرند
در این حرکت اعتراضی همبستگی‌ خود را نشان دهیم ، بگزاریم بدانند که تنها نیستند و به فکرشان هستیم .
----------------------------------------------------------
جمعی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین، روز دوشنبه در ملاقات هفتگی با خانواده های خود خبر از قطع آب گرم و سرمای شدید در این بند دادند. همه زندانیان در زمان ملاقات لباس گرم پوشیده و با این حال از سرمای شدید شکایت می کردند. اغلب زندانیان دچار سرماخوردگی شدید شده بودند.براساس خبرهای رسیده به کلمه، زندانیان سیاسی به خانواده های خود گفته اند که بیش از یک هفته است که گاز در این بند قطع شده و به همین دلیل هم آب گرم قطع شده و هم فضای بند به شدت سرد است و همین سرما موجب بیماری اغلب زندانیان شده است. آنها گفته اند که اغلب زندانیان در یک هفته گذشته نتوانسته اند حمام کنند و یا به ناچار با آب سرد حمام کرده اند که موجب ابتلا به سرماخوردگی شده است. در همین حال از ارائه خدمات لازم پزشکی به زندانیان سیاسی خودداری می شود و آنها به دارو دسترسی ندارند.زندانیان بارها در طول هفته گذشته به مسوولان زندان اوین به خاطر قطع گاز در این بند اعتراض کرده اند که هیچ نتیجه ای در بر نداشته است.از سوی دیگر زندانیان سیاسی به دلیل غیر قابل استفاده بودن غذای زندان ناچار هستند که از فروشگاه زندان مواد غذایی را که قیمت هایش چند برابر قیمت معمول است خریداری کنند و با اجاق گازی که در بند موجود است خود اقدام به پخت غذای ساده کنند که با قطع شدن گاز امکان پخت غذای ساده نیز از زندانیان سیاسی سلب شده است.تلفن های بند ۳۵۰ اوین نیز از یکسال و نیم پیش همچنان قطع است. خانواده زندانیان این بند تنها هفته ای یک بار از حق ملاقات، آن هم از پشت شیشه و حداکثر ۲۰ دقیقه برخوردارند
-------------------------------------------------------------
قرار ما:
جمعه ۱۳ آبان ساعت ۶ جلو زندان اوین! با پتو حاضر می‌شویم و حتی اگر هم تنشان را نتوانیم گرم کنیم , باعث گرمی‌ دلهاشان شویم.

ارتونیس ۵ آبان ۱۳۹۰

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر