۱۳۹۲ تیر ۲۱, جمعه

تغيير جرات ميخواهد! چرا نداريم؟

دليل اينكه مردم از تغيير حراس دارند چيست؟
چرا يك عده با وجود اينكه از شرايط موجود ناراضى هستند جلوى تغيير را ميگيرند؟

در اصل اين خود تغيير نيست كه انها را ميترساند و باعث ميشود در مقابل ان بياستند بلكه وارد شدن به يك شرايط نا اشنا و مجهول و ترك نظمى كه به ان عادت كرده اند انها را وحشتزده ميكند. "نتيجه تغيير" است نه خود "تغيير" كه از جرات خيليها ميكاهد.
اين نظم ميتواند يك نظم مثبت، ارام و امن يا يك نظم منفى، مضر و حتى خطرناك باشد ولى هر چه هست با ان خو گرفته و اشنا هستند.

ترك نظم يك نوع بى نظمى به حساب مى ايد!

ولى بى نظمى هميشه بد نيست! بستگى دارد ديد ما و برداشت ما چگونه باشد.

برخورد ما انسانها با انچه "بى نظمى" ميناميم متفاوت است. برخى افراد حاضر به ريسك، حتى به استقبال ان ميروند و اين روحيه مثبت انهاست كه در اكثر مواقع از "بى نظمى" جديد يك "نظم" جديد ولى بهتر ميسازند.

ازدواج انسان را از نظم قبلى وارد يك بى نظمى ميكند. همچنين طلاق! يا پيدا كردن كار جديد و يا از دست دادن شغل هم به همين صورت ما را وارد يك "بى نظمى" ميكند. از "نظم" اشنا قبلى كه به ان عادت داشتيم چه خوب چه بد وارد يك دنياى جديد ميشويم كه برايمان در ابتدا نظمى اشنا ندارد در نتيجه يك نوع بى نظمى به حساب مى ايد. اين بى نظمى جديد ميتواند به سود ما تمام شود. دست خودمان است!

من باور دارم اگر نگرش خود را نسبت به "نتيجه" يك تغيير (بى نظمى) عوض كنيم، قادر خواهيم بود به استقبال ان تغيير برويم. نگاه مثبت ما روى ان نتيجه تاثيرگذار خواهد بود.
با شجاعت، اميد، ارزو و ارمان وارد اين دنياى جديد شويم نه با ترس از "معلوم نيست چى پيش مى ايد..."

حال از خود بپرسيم چرا ايرانيان حاضرند ننگ اين حكومت اسلامى ديكتاتورى را به جان بخرند ولى به استقبال تغيير ان نروند؟
به دليل اينكه ٣٤ سال در جامعه اين ترس از "تنيجه" رواج داده شده تا حدودى موفق بودند و حال ما در مقابل تغيير به هر نحو ممكن ايستادگى ميكنيم تا اين نظم منفى، مضر و خطرناك را نگه داريم چون به ان خو گرفتيم.
اينجاست كه كرامت انسانى با موفقيت از ما گرفته شده و ما قبول ميكنيم. چرا؟

فراموش نكنيم تا تغيير اساسى صورت نگيرد اين "نظم" اشنا منفى تر، مضرتر و خطرناكتر ميشود تا جايى كه كرامت انسانى، شجاعت و اميد و ارزوهاى ما به كلى محو شوند.
تا دير نشده از جا بلند شويم و به استقبال تغيير برويم و از نتيجه ان نحراسيم.

از ريسك نبايد ترسيد. بزرگترين اتفاقات و پديده هاى جهان توسط افرادى به ثبت رسيده اند كه از ريسك و تغيير نترسيدند.

ايرانو پس ميگيريم.

زنده باد تغيير

سوگل آيرم.
جمعه، ١٢ جولاى ٢٠١٣

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر