۱۳۹۱ شهریور ۵, یکشنبه

زنان سومالى حق پوشيدن سينه بند را ندارند!

امروز يك ايميل دريافت كردم كه واقعا نميدانستم بخندم يا بگريم.

فكر كنم عميقتر كه به قضيه نگاه كنيم نه تنها خنده دار نيست بلكه ادم را خشمگين ميكند.
اين هم دينى كه از سينه زنان خود را در خطر ميبيند!
خودتان قضاوت كنيد.
با مهر
سوگل - ارتونيس
-----------------

ممنوعيت استفاده از سوتين در سومالي!!

و حرام بودن صحبت کردن پدر و دختر در جاي خلوت


لوماتين روزنامه صبح فرانسه در گزارشي به قلم لازو مولنار در شماره 12 نوامبر به ممنوعيت استفاده زنان از سوتين به دليل مغايرت آن با آموزه هاي اسلامي و تحريک ديگران و غير واقعي نشان دان سينه ها در سومالي و توسط گروه تندرو و اسلامگراي الشباب پرداخته است و مي نويسد: در سومالي جنبش اسلامگرا و افراطي " الشباب " ( شاخه طالبان در سومالي)، قانوني وضع کرده اند که بر طبق آن زنان اجازه استفاده از سوتين را به دليل آنچه تغيير شکل اصلي پستان و تحريک آميز شدن آن ها ناميده اند، ندارند .

بر طبق اين قانون زناني که از سوتين استفاده کنند با مجازات شلاق روبرو خواهند شد . سازمان يا جنبش الشباب در حال حاضر کنترل جنوب، مناطق مرکزي سومالي و همچنين قسمت اعظم موگاديشو پايتخت سومالي را در دست دارند. اين قانون را اخيراً يکي از رهبران اصلي اين جنبش دوباره تأييد کرده است و مي گويد استفاده از سوتين عملي نادرست، توهين آميز و مغاير با آموزه هاي اسلامي است. اين اسلامگرايان تندرو مي گويند سينه زنان بايد از روي لباس، صاف و مسطح به نظر بيايد تا موجب " ناپاکي " نشود.

روزنامه آفريقايي " اکو" چاپ گابن، به مادري اشاره مي کند که به جرم استفاده از سوتين در موگاديشو با مجازات شلاق مواجه شد. ستيزه جويان الشباب مي گويند استفاده از سوتين يا کرست با آموزه هاي اسلامي در تقابل است چرا که انسان را درباره وضعيت و شکل واقعي سينه هاي زنان به اشتباه مي اندازد و اين مغاير آموزه هاي مذهبي در اسلام است .
اين شبه نظاميان در سومالي و خيابان هاي موگاديشو با دقت نگاه، لباس زنان را هنگام راه رفتن آنان مورد بازرسي قرار مي دهند تا با توجه به نوع بالا و پايين رفتن سينه ها به وجود سوتين در زير لباس پي ببرند. اکثر مردم سومالي که مسلماناني ميانه رو هستند از اين قانون الشباب شوکه شده اند و مي گويند اين رفتارها غير قابل توجيه است.

شيخ "محمد العريفي" در فتوايي که اخيرا صادر کرده بود، صحبت کردن دختر با پدرش را تنها در صورتي حلال دانست که مادرش نيز حضور داشته باشد.
اين مفتي در ادامه گفت: نشستن دختر نزد پدر و صحبت کردن با وي اگر در حضور مادرش نباشد، شيطان را به ميان مي کشاند و ممکن است به گناه منجر شود، به ويژه اگر آن دختر لباس هاي نامناسب پوشيده باشد.


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر